Servicecentrum Gemeenten

Het Servicecentrum Gemeenten (SCG) is door VNG Realisatie opgericht om het groeiend aantal gezamenlijke contracten dat door de VNG wordt afgesloten voor gemeenten, structureel en professioneel te borgen. Het SCG is een onderdeel van VNG Realisatie. De focus van VNG Realisatie ligt op het I-domein en het is dus logisch dat het SCG met name ICT- en aanverwante contracten beheert. Bij de start neemt het SCG de GT-contracten van VNG in beheer en dat zal worden uitgebreid met elk gezamenlijk contract dat voortkomt uit de projecten bij VNG (Realisatie). De combinatie van de gezamenlijke contracten en eigen beheer leiden tot een grote mate van – door gemeente zeer gewenste – regie. Het SCG zorgt ervoor dat de contracten worden nagekomen. Het is ook de helpdesk die 24/7 paraat staat om incidenten real-time in behandeling te nemen.